Mottis dag!

Varför är det inte fler morsdagar på ett år??
Om jag vore statsminister så skulle jag införa en 5-6 st mamma dagar!!!
Ja nu är det ju inte så utan vi stackars utslitna,trötta,fattiga,hårt arbetande mammor får nöja oss med en ynka liten dag!!

Iallafall så fick jag fira min dag i går och det var inte illa kan jag ju säga!!!

Hade vetat en vecka ungefär att jag skulle bort nånstans med mina galna döttrar.
Jag fick inte veta vad och vart jag skulle så ni kan ju tänka er vad min hjärna har fått jobbat.
Man vet ju aldrig vad dessa två damer kan hitta på.

Jag hade funderat på att jag kanske skulle få en shoppingtur i Birsta city, hoppa bungy jump från High coast bridge,
en lilla menyn på Mcdonaldas,fika på Rutiga duken, ja ni vet lite sånt där.
Men bättre upp blev det!!!!

Mia komer uppglidande på Gådeåvägen med sin limousine där Malin ochjag avnjutit ett glas kall cider, nej då inget sus i kupan.
Sittandes i "baksätet" så får jag ögonbindel på mej och ni kan ju gissa att då var jag beredd att slänga mej ut ur kärran.
Det är tur man har nerverav stål en gång som denna.
Nåja,det är tur att Mia kör lugnt och sansat efter vägarna,NOT!!!
Lite koll hade jag i början av roadtrippen men efter en 4865978 varv i rondellen så var jag helt lost.
Där sitter jag med nån diskhanduk över ögonen och vet vare sej ut eller in men det var bara att gilla läget å tralla med i musiken som spelades på radion,tralalalalalala.

Det går lugnt och fint framåt efter vägen, allt är så mysigt i limon!!
Jag börjar tro att vi är på väg till Sundsvall och försöker komma på vad vi ska göra där???
Vi kanske ska på Drakborgen å leka av oss, ett studiebesök på Plantagen eller kanske dom har ordnat en filmkväll bara för oss tre på Media Markt???

Hahaha efter en stund så durrar det till i bilens kaross och då vet jag vart vi är.
Vi ska på Höga Kusten Hotellet!!!!

Vi glider in genom dörrarna och världsvan som Mia är så glider hon upp till disken och i ett nafs så har hon kirrat ett fönster bord åt oss. Vilken kvinna.
Vi sätter oss och genast kommer en servitris och tar våran beställning.
Malin och jag tar oss en öl och Mia tar svensk champange, alltså en coca cola.
Till förrätt beställer brudarna en tacotjofräs tallrik med en massa mumsfillibubblan på och jag själv går på den mera vuxna maten, kommer f-n inte på vad det hette!!
Till varm rätt tog dom andra en tallrik med pippi och jag frångick mina principer och dänge till med en tallrik av vår national rätt Fläskfile.

Ojojojoj vad vi åt å njöt av maten. Ölen var lika god den.
Uppfostrade som man är så nöjde jag mej med en, fina damer dricker inte mer vid högtidliga middagar.

Ops, dags för efterrätt men magen var ju ganska full vid det här laget.
Men va fasiken jag blev ju bjuden så det var bara att kolla in menyn igen.

Marängsviss till barnen och en blåbärs pannacotta till mej, å huga va gottigott det var.
Sköljde ner allt detta med en kopp av deras bästa bryggda kaffe.

Glömde ju berätta att det ingick även ett paket till mej i allt detta.
En jätte fin ljuslykta som ser ut som en kungakrona, har tyvärr inget kort på den.
har sett den på Inreda & Sånt och tänk att mina små lamm kom ihåg det!!!!

Ja men nu var det dags för notan och tänk er att jag bara gick ut och satte mej på en bänk utanför och slapp öppna min plånbok!
Kändes helt fantastiskt kan jag lova.

Så detta inlägg slutar jag med att säga  TUSEN,TUSEN TACK MIA OCH MALIN FÖR EN GOD OCH TREVLIG KVÄLL!!!!!!
Men ni, vänta inte för länge tills nästa gång!!!
                                                            LOVE YOU GIRLS!!!!!!!!!!!

Kommentarer
Postat av: Mia

hihi vassegod!! PUSS love you to!

2009-05-30 @ 10:53:27
URL: http://korniiii.blogg.se/
Postat av: mln

hahhaa gulligt skrivet!=D

LOVE U TOOOOOOO!1 <3

2009-05-30 @ 13:25:50
URL: http://mlajn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0