Halliloj!!

Har väl inte varit så jätte duktig på att uppdatera men,men.........
Jag vet inte vad jag ska berätta om för spännande?

Låt mej se?  Vad har hänt? Vad har jag gjort?

Kan ju börja med att våran hall är så gott som klar och är sååååååååå nöjd.
Det är riktigt roligt att komma hem å öppna ytterdörren och mötas av tapet å färg istället för gipsskivor och timmer som vi haft i tusentals år.
Bara vi köper vita dörrar ochså så blir det ännu bättre å givetvis snyggare!!!
Trappräcket blev ett grovt rep med mässings färgade hållare och ändknoppar, jo då man vill ju vara lite frän oxå.
När sen det tillkommer ett snyggt klickgolv så är projekt "hall" rodd i hamn.

Jaha nog om renovering!!

Som ni säkert läs så har min förstfödda dotter fått en ring på sitt vänstra ringfinger.
Ja men hallå? Hur gammal är hon? Lite för ung för att förlova sej eller???
Nopp,dont think so!
Sen har ju min andrafödda dotter fyllt 20 och hur gick det till??
När sjutton blev ens barn så GAMMAL??
Jag har nog inte riktigt följt med i utvecklingen där eller har vi skippat en massa år??
Det är nog bara så att man inte riktigt vill inse att även jag faktiskt blir äldre.
Men mycket beror nog på hur gammal man gör sej.

Åter till verligheten.

Det är ju dags att alla tokiga båtägare får sina båtar i böjlan så det är vad min lille vän ska göra hela helgen.
Stackars motti hon får snällt vara hemma och stå vid spisen å koka pärern,not!!
På lördag ska vi ut till fam.Boström på middag,mycket trevligt!!
Det ryktas om att fru Boström fyller år, 25 kanske.

På onsdag som kommer ska jag visst på nåt lattjo med mina döttrar.
Jag vet inte vart eller vad vi ska göra,SPÄNNANDE!!!
Men herre gud,vad ska jag ha på mej??
Jaha det blir till att göra en djupdykning i min garderob och leta fram nån gammal trasa från tidigt 2000-tal.
Typiskt oss kvinnor att vi aldrig har några kläder och ta på oss.
Men vi vill ju bara vara fina och då kan man ju inte använda samma kläder två ggr,hahaha.

Nästa helg är det ju markanad och tivoli så då måste man lämna tryggheten på landet och bege sig in till
ghettot med sten och asfalt,huga ligen.
Man kan ju hitta något att köpa som man inte behöver men ändå vill ha.
Man kommer alltid hem med nåt krimskrams som ligger å sladdrar i en påse.

Därefter så åker jag och 3 förvirrade arbetskamrater på en Helsingfors kryssning.
I love that båtar.
Man bara flummar runt å äter och dricker en massa gottigott.
Ja Malin man köper snus oxå!!!
Sen att flanera i Helsinki är ju alltid trevligt.
Finnarna har fasiken snyggare kläder än vad vi svennar har.
Kanske det blir ett litet inköp av något använbart.
Kan ju bara hoppas att det inte kryllar av JAPANER ombord.
Jag tycker dom kan vara i maskin rummet och skyffla kol så vi kommer framåt med båten!!!
Ska väl inhandla någon flaska med lite gott i och ev. lite godis, vi får se vad det blir.
Jodå jag vet att det blir alldeles för mycket handlat i taxfreen som vanligt.
Tur man inte åker så ofta.

När jag ändå är inne på båtar så måste jag berätta att det blir nog en resa med Cinderella i Augusti.
Alltså man måste ju bara få se Per, Håkan och alla andra ombord på denna båt.
Japp då ska jag önska en låt av Per, go pöjken!!!

Ja det var väl lite av mitt liv mitt i vardagen ute i dom djupa skogarna!!!
Tills nästa gång ni läser, tänk en extra gång innan...........

Kommentarer
Postat av: Mia

HAAAHAA fan av du e taskig med japanerna!! I LIKE IT!



lägg ut lite bilder på hallen nu, få vis adig hur man gör!

2009-05-24 @ 00:44:06
URL: http://korniiii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0