SVULLO!!

Man kan lugnt säga att idag känner man sig som värsta svullo mamma. Lagade blodbröd å fläsk på jobbet, snacka om att alla åt både två å tre portioner.
Nja, jag åt faktiskt bara en portion men den kanske va lite stor, haha. Till kvällsfika blev det glass me varm hallonsås å maränger. MUMSFILLIBUBBA!!!
Ja sen har jag väl inte gjort så mycket sen sist jag skrev. Har målat ett gammalt skåp så nu ska jag ta fram mitt akvarium igen. Det är faktiskt riktigt mysigt att sitta å titta på i höstmörkret.
Såg en annons på blocket om hajar som var till salu pga för trångt boende, inte en tanke på att köpa dom när dom fått ha stå plats i min lilla fiskskål.
Näe jag får nog köpa ett gäng guppisar, dom tar inte så stor plats. Fast dom är inte så fina. Jag vill ha färggranna fiskar.¨'
Fiskarna i havet trallala.
Var på loppis idag oxå, men typ hallå vad gör man där när man kan ha en egen?
Folk å då mest dom över 60 + var som hyenor vid borden. Vi yngre hade inte en chans att se eller köpa något, fan man får ta å låna en rullator å en vit käpp så man kommer fram. Ett inköp blev det, kakformar, för 10 spänn jippi.
Sen gynnade jag katthemmet i Utansjö å köpte en låda rullrån av dom, ja inte katterna då förstås, utan en vanlig människa som driver katthemmet.
Ingen båt i helgen men saknar inte det så mycket. Klockan halv ett i natt var det tre+ ute,brrrrrr.
Gissa om det var skönt att krypa ner i varma sängen. det blir nog en sväng till helgen men jag jobbar på lördag, jaja det får gå när man planerar me arselet.
För övrigt så händer det inte så mycket i en mammas vardag. Allt rullar på av sig själv å tur är väl det.
Näe du Malin, det är nog dags att ta fram den beiga täckjackan nu snart. Jag kanske ska ha den på Båtsista, blir kanonfint det. Men möjligheten finns ju att jag köper en ny jacka, men bara kanske.
Ja detta var motti i skymmningen för denna gång(snarare natta i Näsåker).Nu ska jag pilla natt å vila på kudden. SOV GOTT ALLA NI DÄR

Kommentarer
Postat av: Mia

snäääälla skippa den beiga jackan iår!!!!!! :D

2008-09-08 @ 14:16:42
Postat av: mln

hörre duuuu!!!!!!! den jackan ska jag bränna på bål :P

2008-09-08 @ 16:17:29
URL: http://mlajn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0