Kära fans!!

Det är mörkt ute, tidig morgon. Nu är det verkligen höst på riktigt. Blåsten igår och regnet, snacka om riktigt höstrusk. BRRRR!
Jag börjar längta till advent med alla belysningar som lyser upp i tillvaron.
Adventsstakarna som lyser i fönster, skyltsöndag som är lika tråkig varje år men man är ändå ute på stan och fryser häcken av sig.
Lussebullar och pepparkakor. Varm go glögg. Ja men bara allt är så mysigt.
Julmarknader? Det är väl roligt med Sigrid som sytt fina pannlappar att ge bort i julklapp. Kalle som har snickrat en toalettrullehållare av nån gammal gren eller varför inte Märtas hemkokta knäck som fastnar i gommen och smakar urk?
Visst är det mysigt att bara gå runt och insupa atmosfären och sjunga med i Hej tomtegubbar?
Det är traditionen och traditioner ska man hålla på.
Jag och mina söta döttrar brukar dagen före julafton åka på stan och springa runt där som yra hönor. Ta en fika och fortsätta med inköpen.
På kvällen ska det kokas skinka och stekas köttbullar, koka fudge å knäck.
Samtidigt ska vi spela bingolotto och vara allmänt julig med varandra. Men gu´ va mysigt det är.

Idag ska jag försöka göra rent åt ligan som bor i akvariumet.
Jag vet inte vad dom har för sej där men skitigt börjar det att bli.
Vi ska ha middagsfrämmande på lördag och då måste dom ha fint annars får dom ju skämmas.
Har väl inte så möe att förtälja förrutom att det rullar på i sakta mak.
Jobbar på både hemma och på jobbet. Däremellan så har man väl lite fritid och då sitter man i fåtöljen och myser.
Ska försöka börja pyssla ihop en tomte jag beställt från Panduro. Kanske börja baka lite om jag får plats med dom i frysen.
Annars vet jag dom som gärna äter upp dom.
Vi har köpt ny kyl å frys me ismaskin. Snacka om att det är liten frys.
Ett paket köttfärs å sen är det fullt.
Fast det är bra . det samlas inte så mycket skit där. man kan ha ett paket me två fiskpinnar, tre köttbullar som ligger å tråkar men dom kan ju vara bra att ha.
Man kanske är lite som en hamster eller en pensionär, jag vet inte vilket??
Näe men ha nu en riktigt skön dag och va rädd om varandra!!!!

Kommentarer
Postat av: Mia

haha men de e ju myyysigt dagen innan julafton!! ni har tur som slipper mig sovandes där nu ju ;)

2008-10-21 @ 09:31:50
URL: http://korniiii.blogg.se/
Postat av: motti

We love christmas!!!Skinkmacka och bingolotto, de e grejer det!!

2008-10-21 @ 09:54:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0