Ensamma Motti !!

Ja nu har det gått en dag igen. Vart tar dom vägen? Sambon har åkt på hockey, Timrå- Modo!! Jag har mina teorier om vem som vinner men det behåller jag för mig själv.
Mina kära döttrar var hemma en sväng å fikade.
Jag hade köpt Halloweenpåsar till dom med lite smått å gott i. Efter hot så får man göra som man blir tillsagd.
Fast jag tycker att dom börjar bli lite för gammla för sånt nu, eller man kanske aldrig blir det??

Sitter och lyssnar på Radio Guld och trallar med i dom gammla slagdängorna.
För en stund sen spelade dom Gasolin med This is my life. Gissa om jag diggade dom när jag gick i 7:an.
Jag hade köpt ett kassettband med dom på Nordlunds Musikaffär. de va grejor det.
Baccara me Yes sir i can boogie, Tina Charles me I love to love, Frank Zappa me Bobby Brown är bara några av alla dessa låtar jag fortfarande kan lyssna på om och om igen.
Det finns så många låtar att välja bland som är Guld att lyssna på.
Jag är ju en sån som inte kan vara tyst utan sjunger med i allt som spelas på radion eller cd:n.
Jag hoppas att det inte syns när man sitter i bilen och gal som en äggsjuk höna!!
Saknar att sitta vid datorn och ha lurarna som täcker örat och lyssna på all smörmusik,men men.
Hur skulle världen vara utan musik?
Vad skulle alla sunkna dansband jobba med?
Kanske Christer Sjögren satt i kassan på Konsum, Lasse Stefanz kanske skulle driva en Sibylla kiosk?
Ja, vad vet jag?  Fast visst skulle det vara kul å kunna ändra på lite saker här i livet?
Tänk å ha Carola som gympa lärare?
Å så tar vi å tackar herren för detta gympa pass, hoppas ni känner att herren har hjälpt er idag att stretcha. Hallelulja.
Nja, jag vet inte? Henne kan dom skicka ut i rymden på Jesus jakt!!!
Men vad får alla dansband sina namn ifrån??
Hur kan man heta Bengt-Hennigs, Knut-Arnes, Sivans me" klös, Grabbarna utan fräs???
Det är ju så töntigt så man vill gömma sig i min gammla toffel.
Undra vad mitt dansband skulle heta? Muttans me efterhäng? Mottis Kvintett? Jonssons Trio me komp?
Jaha, skratta ni men så är verkligheten i den hårda branschen!!
Näe nu vet jag ett kanon namn. MUTTANS ME FLADDER!!!! Hahahahaha
Tänk er en spelning på Brännaborg. I kväll har vi nöjet att presentera Muttans me fladder. Dom ligger etta på svensktoppen med låten Det fladdrar så skönt!! Ge dom en stor applåd!!!
Vad säger ni om det??
Näe nu får ni väl ochså ta och drömma er bort en stund som jag nyss gjort!!
KRAM PÅ ER!!

Kommentarer
Postat av: Mia

haha i love you! :D

2008-10-30 @ 17:54:30
URL: http://korniiii.blogg.se/
Postat av: Mia

hörredu ditt lilla miffo, jag VET att sockerkakan var till oss också ;)

2008-10-30 @ 18:33:51
URL: http://korniiii.blogg.se/
Postat av: miben

HAHAHAHHAHAAHHA.

Var får du allt ifrån? klockrent iallfall =D

2008-10-30 @ 23:19:50
URL: http://miben.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0