BARN!!!

Igår kväll ringde en av mina döttrar och tyckte jag var dum? What? tänkte jag.
Jodå hon tyckte jag var elak som inte sparat det dom kom hemsläpande med från skolan när dom var mindre.
Vad ska man säga? Visst tyckte jag väl om det men det var kanske inte så, ja ni vet.
Som mamma är man skyldig att säga att det är fint och tacksamt ta emot gåvorna. Men, mycket var faktiskt fint.
Nu kan jag höra protester från barna.
Man har ju inte ha hjärta och säga att det är fult, hur elak är man inte då? Sen är man ju tvingad att ha sakerna framme,haha.
Kommer speciellt ihåg en adventljusstake Mia gjorde. Det var en träbit och på den satt fyra pluttar som man sätter ljusen i. På trä biten var det glitter i blått och rött lite på kastat. Ljushållarna var såna som man kunde använde till hjul på en bil gjord i trä.
Den ljusstaken skulle alltid stå på bordet fast jag försökte att inte ta fram den, men jag fick alltid en påminnelse om den.
För att inte tala om alla smällkarameller som skulle hänga i granen eller SKA hänga där tycker Malin.
Karamellerna är nog uppätna av två små råttor.
Hur många mammor har inte fått toalettrulle tomtar? Jättefina!!
Nu tyckte ju Mia och Malin att det var synd om dom men efter en stund vände det och det vart synd om mej i stället.
Det är inte lätt att vara mamma alla gånger.
Jag säger bara vänta ni tills era barn kommer hem med allt pyssel och knåp ni bara kan drömma om.
Men mina barn är ju faktiskt småbehändiga emellan varven.
Det finns säkert andra saker man fått som jag glömt eller förträngt.
Men det viktigaste är ju att dom gjort det själv och att det var jag som fick det.
Det är ju tanken som räknas,eller hur?

Kommentarer
Postat av: Mia

haha du e stygg med oss stackars barn!! jag har fortf ont i magen sen vi skratta igår.. :D

2008-10-12 @ 21:26:33
URL: http://korniiii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0