Sus i kupan!?

Att sova i en båt som gungar lite lätt är väl gudomligt skönt!Om man är nykter det vill säga!!!!Att gå och lägga sig och det redan är sjögång i huvudet,det är inte bra kan jag säga av egen erfarenhet.
Som vanligt hade vi haft en trevlig kväll ute på Lustholmen men ville väl inte riktigt gå och lägga oss. Vi gick och satt oss i våran båt och efter en stund så upptäcker vi att drickat är slut!Som tur är så finns det dom som har ett extra lager med sig. Vi satt och surrade och drack gott,timmarna seglade iväg.
Till slut upptäcker vi att alla andra runt omkring oss har krupit ner i sina kojer och Lustholmen ligger öde. Jag säger bara:Tack gode gud att jag var på min båt.Jag hade nog ramlat i vattnet och sjunkit som en opumpad fender.
Jag kryper ner under täcket och ska stänga mina blå. Å vad händer då?Det snurrar i huvudet värre än en propeller som går i 45 knop.Jag halvsätter mig upp och försöker fästa blicken på gardinerna. Ja men va f-n då börjar ju båtrattarna på gardinen att snurra runt.Brevid mig sover en så sött med ett ljudligt läte ZZZZZ!
Börjar känna att det som gick ner vill komma upp,rusar upp och in på toa.Stackars mej,alldeles ensam å kräks. Tillbaka till sängen och då kom jag på att jag kunde ju stoppa i öronproppar för att slippa ZZZZZZ.Men det skulle jag inte gjort.Det vart värsta snurren i kupan och samtidigt får jag senadrag i benet.Nu är det alltså jättesynd om mig.Jag skulle ju behöva hjälp för att komma upp ur sängen men det enda som hörs är ZZZZZZZ!Nu börjar det bli bråttomt att komma på toa men det gör så ont i benet.Vet inte hur jag kom upp ur sängen men jag hann köra lilla Gustavsbergs bussen.F-n va det var synd om mig.Ensamast i hela världen.Tillbaka i sängen å svär en liten ramsa till ZZZZZZ men jag får inget svar.Det är väl lika bra att försöka sova å det sista jag minns är att dom där j-la rattarna börjar så sakteliga att röra på sig igen.
Vaknade av att luckan i fören slår igen och det ligger nybakakade painriche på täcket,kliver upp och ser röran.Men vem har dragit fram så där och hur många va vi? Konstaterade att det till och med var vin på undersidan bordet.Ja så kan det gå,måste varit gungit på kvällen.Men det spelar ingen roll för kul hade vi!!
Ja som ni läst så kan även jag dricka ETT glas vin emellanåt!!
SKÅL PÅ ER!!!!

Kommentarer
Postat av: Mia

tänk vi andra familjemedlemmarna kunde ha fått vara med i det roliga nångån? :D

2008-05-24 @ 11:23:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0