Fågelholk??

Igår var jag på Hm med Malin och inhandlade en klänning till studenten. Efter provande och funderande så slog hon till och bestämde sig för den. Väl framme vid kassan så undrar expediten om jag ville runda av beloppet för kvinnorna i afrika?What? Under en hundradels sekund så såg jag nog ut som en nybyggd fågelholk med alldeles för stort hål.Va då? Nja,säger jag och den käcka kvinnan svarar:Det blir bara en krona. Ja dåså svarar jag. Men hallå??Hur dum får man bli, jag trodde hon menade till jämt hundra tal.Jaja, man kan ju inte jämt va smart som mamma. Kan man inte ha en insamling till mammor med barn över 18 år? Tänk dig att du handlar på Ica och när du ska betala så säger kassörskan : Vill du runda av till närmaste hundra kronor till mammor med behövande barn? Ja självklart, säger du och ler snält tillbaka. De vore nåt att starta i dagens insamlings Sverige,eller hur mammor?

En sak som nu kommer att hända är STUDENTEN! Jaha och vad innebär det? Jo där står mammor å pappor, hela tjocka släkten å en massa andra kufiska varelser med det ena efter det andra dumma plakatet å fäller en tår när deras barn uppenbarar sig på trappan.Förresten trappan är utbytt mot en scen på baksidan skolan. Jag tänker protestera mot detta. Student lika med trappa, så det så. Det är tradition som Mats skulle säga och dom är till för att hålla fast vid. Kloka ord från en vis man.
Nu ska man stå där och se alla uppklädda killar å tjejer komma ut klassvis å känna stoltheten att där är mitt barn å hon har avslutat 13 års skolgång, med undantag för kanske lite skolk å sånt. Men whatever.Nu ska det kramas me släkt å vänner och därefter iväg till sina väntande skolskjutsar å stå å skrika FYFAN VA VI E BRA! en miljon ggr. Vi övriga åker hem å inväntar att studenterskan kommer hem å vi får intaga kaffe å kaka och eventuellt något annat att tugga på. Måste även tillägga att det kan bli lite starkt att dricka oxå. Det blir presentutdelning och allmänt prat, därpå antar jag att festen är slut för släktens del och studenterskan drar hemifrån och släkten åker till sitt. Ja vad blir då kvar? Jo en mamma å pappa som får ta rätt på allt, men det är ju trots allt studentens dag.FY FAN VA JAG E BRA!!
Tycker inte det var länge sen vi stod där med skylt och väntade på att dörrarna skulle öppnas och dom skulle komma ut. När mias klass kom så vart man den stolta föräldern med tår i ögat och nu gör vi om det!!! Njut nu av eran dag alla studenter för det kommer en vardag efter den!!!!

Kommentarer
Postat av: Mia

haha jag kan inte tänka mig att du hade en tår i ögat när jag slängde ut mina långa ben på den halvtrasiga stentrappan! :D

2008-05-21 @ 14:10:30
Postat av: mln

hahahaha! pappa han är bra klok ibland han! :)
jojo, som att inte du kommer röra nåt av den starka drickan då ;)

2008-05-21 @ 14:15:16
URL: http://mlajn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0