TORSDAG!!

Nästa torsdag då är julafton över. Alla paket är öppnade och förhoppningsvis så är man nöjd över innehållet i paketen.
Annandag jul?
Ja då är det REA i Sundsvall.
Då är man där och ser om man kan göra några fynd.
Tro mej det brukar bli lite påsar med sig hem med allehanda ting.
Det är så mycket bestyr innan julafton och så är den över på en grisblink men den dagen är bäst på hela året.
Man äter mat så man ser ut som självaste julskinkan, man myser så tomten blir avundsjuk, man "stressar" så håret raknar och man ska vara trevlig med gästerna fast man vill vara en djävul.
Men ändå så är den dagen alldeles,alldeles underbar.

Då har vi Nyårsafton.
Ja vi är bortbjudna till våra kära vänner i själand.
Där ska det tydligen badas för hela detta år som gått. BRRR!
Ja inte ska vi bada inomhus utan i ett modernt ute spabad.
Kan ni förstå att man får rimmfrost på dom mest ömma ställena.
Men man ska ju umgås och ha kul.
Så det är väl bara till å dra fram den sexiga baddräkten, på med ett smile och hoppa i badet.
Man kanske ska ta å ta med sej en fotfil å snygga upp fötterna där i baljan.
Fötterna vill ju oxå vara nyårsfin.

Sen vet jag ju att mina söta döttrar ska ut i sina nya alldeles för korta klänningar denna dag.
Kära barn, ni får inte visa stjärten för okända människor.
Tänk på att dom har ett helt år framför sej, det kan ta tid att återhämta sej efter en sån chock!!!
Men dom två systrarna kommer å bli så gulliga så.
Malin å Mia, knäpp gärna kort på er innan festen å under festen så jag får se förvandlingen.
Men mamma älskar er ändå!!!

Ja det var lite av vad som händer här i det svedianska huset under årets sista dagar.
Däremellan så ska man väl bara ta det lugnt, jobba ett å annat arbetspass.
Jag glömde ju att det ska handlas hem en j-la massa mat så mina gäster inte behöver åka på sibylla innan dom går å knyter sig.
Skinka, kalvsylta, köttbullar,sillar, potatis å jag vet inte allt man handlar hem bara för att det ska finnas på julbordet.
Sen åker denna mat in och ut ur kylskåpet för att slutligen hamna i soppåsen.
Jo men lite choklad å annat godis måste det ju oxå vara.
Man vill ju gärna ha något gott atttugga på efter all denna mat.
Men stackars mage, tänk på dom stackarna som jobbar för högtryck därnere.
Undra om dom har storhelg å risktillägg en sån helg?
Jag vill ju inte byta me dom å köra runt all denna skit som landar i magsäcken,fy.
Men,men är magen glad är kroppen glad.

Detta året har varit både bra och dåligt.
Men ur en kris går man stark sägs det.
Fast jag vet inte det jag?
Jag hoppas att 2009 ska bli ett kanon år för oss alla i Jonsson/Ullbergs släkte.
Den son väntar på något gott...........
                                                 KRAM PÅ ER

Kommentarer
Postat av: Mia

motti, jag längtar efter dina köttbullar som vi såklart gör tillsammans, du gör köttfärsen å jag rullar å steker som vanligt!



Å motti, me love you! PUSS

2008-12-18 @ 23:36:37
URL: http://korniiii.blogg.se/
Postat av: mln

Wooohoo! du är så söt mottie! =D

i love uuuuu!

2008-12-21 @ 14:44:58
URL: http://mlajn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0