Nu har vi jul i vårt hus!!!

Ni som brukar läsa Direktör Jonssons blogg vet nog nu hur jag har det till julafton. Stackars,stackars motti!!!!!
Inte är det nån lugn å ro kvällen före julafton inte. Nähä hej å hå. Det ska rullas å kokas å torkas å paketeras och spela bingolotto, vara glad och vette fan allt.
Men det är ju faktiskt JUL!!!!
Det är väl det som är charmen med allt, att man gör allt i sista sekunden.
Men som en nära älskling till mej brukar säga: Traditioner är till för att hållas på!!!!
Ja men det är ju skillnad på vilka trditioner man vill hålla på.

Mer då?
Ja tisdagen är en lite så där hysterisk dag. Jag startar med en klippning 8.45 därefter intages en fika på Rutiga.
Malin bestämde sej för att klippa sej hon oxå så hon sätter sej i stolen 10.15.
Medans hon klipper sej så hinner jag springa, nja lunka i sakta mak, runt och kanske hittar något mer att lägga under granen.
Man vet ju aldrig vad man springer på.
Efter detta race runt stan så är det dags att inhandla det som man ska äta av i dagarna tre.
Hugaligen va gött me sill och en pära!
Där brukar orken vara slut men då är det bara att intaga nya krafter från nånstans!?
Det är dags att packa upp och starta igång skinkkoket, röra ihop färssmet så Mia kan steka och stoppa en å annan i mun. Malin brukar oxå dyka upp å ta en liten bulle fast ingen av dom FÅR smaka.

Nubbröra är ett måste för mej så den rör jag ihop i ett nafs.
Koka Fudge brukar oxå hinnas med.
Ja efter det så sitter man i sin fåtölj som ett ufo som nyss landat.
Fast är det jul så är det.
man brukar somna som en ihjälklubbad stekspade.
 
Jag tror mina barn glömt bort julstrumpa!?
Fast om jag minns rätt så låg dom å väntade på att jag skulle hänga den på dörren.  Tror ni dom små liven sov??
Icke! Dom små terroristerna väntade tills jag gått ner så var dom snabbare än en fis å hämta in sin påse.
FY SKÄMS PÅ ER!!!
Ja ni ser ingen respekt för julefrid hos dom inte.

Öppna paket på julaftonsmorron??
Ja men det fick dom ju göra bara för att man skulle bli av med dom en kvart för sen var ju tjatet i gång igen.
"Snälla mamma kan vi inte få öppna ett paket till, bara ett så ska vi inte tjata mer!"
NEEEEEEEJ!
blev alltid svaret men sen fick jag dåligt samvete så då fick dom ett paket till dom små förklädda ligistern!!!

Vi kör en repris i år. Släkten kommer å äter upp vår mat, tömmer oss på sprit och andra godsaker.
Gladeligen åker dom hem lite på örat å en sprickfärdig mage.
Julafton är över och förhoppningsvis så är alla glada.
Kvar är en utarbetad motti och potti, ja mest motti för potti han har väl bara glidit runt lite lätt.
ÄR DET JUL SÅ ÄR DET!!!
                                                          GOD JUL TILL ER ALLA!!!!!!

Kommentarer
Postat av: Mia

hörredu! passa tomten inte kommer på onsdag.. ;)

2008-12-22 @ 19:39:02
URL: http://korniiii.blogg.se/
Postat av: anders

god jul på dig och ha ett riktigt gott mottis år

2008-12-23 @ 17:31:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0